Egy reklám követhet Téged?

Miért is követhet minden?

Nézzünk egy nem túl apró példát —- Google. Az emberek többsége azt gondolja a Google üzlete a kereséseken alapszik, de igazából a bevételük jelentős része a reklámok szolgáltatásából fakad.

Egyszerűbben fogalmazva: a Google nem kereső cég, hanem marketing ügynökség.

A Princetoni Egyetem WebTAP adatvédelmi projekt kimutatása alapján Google követők (trackerek) figyelnek a top 1 millió-s weboldal rangsor 75%-án, ezt követi a Facebook 25%-al. (Eredeti tanulmány elérése: https://www.cs.princeton.edu/~arvindn/publications/OpenWPM_1_million_site_tracking_measurement.pdf )

A Google nem csak a keresőjében helyez el reklámot, hanem több mint 2.2 millió további weboldalon és több mint egy millió alkalmazásban. Minden alkalommal, amikor meglátogatsz egy ilyen weboldalt vagy használod valamelyik alkalmazást, a Google letárolja rólad az elérhető információkat és azt felhasználva további reklámokkal tudjon megcélozni.

Ezek alapján jelenthetjük ki, hogy igen, a reklámokat árnyékként követnek az interneten mindenkit. 

Ha szeretnéd megállítani, vagy legalább blokkolni ezek reklámok követését, akkor használj megfelelő eszközöket, amely blokkolja hogy adatot szerezzenek, tároljanak rólad.